Bra med glid!


Här kommer lite olika glidmedel som jag rekomenderar:

Invit- med smak:
Ett svensktillverkat vattenbaserat glidmedel med smak och lukt. Finns många olika smaker att välja mellan, min favorit är melon. Glidmedlet är bra utom att jag anser att det "klibbar" för mycket. Finns att köpa i sexbutiker.
En 112 ml flaska kostar ca 120 kronor.



Pure Woman:
Dehär glidmedlet är silikonbaserat och det är återfuktande. Utan lukt och smak. De absolut bästa glidmedlet jag testat! 2 droppar räcker, fruktansvärt bra glid. Blir inte kladdigt. Används med fördel som massageolja också.
En 30 ml flaska kostar ca 90 kronor, den är helt klart värd det på grund av att den är så dryg! Finns att köpa i sexbutiker.



RFSU Klick:
Det är ett vattenbaserat glid utan lukt och smak. Funkar bra och är billigt. Finns att köpa på apoteket.
75 gr kostar ca 55 kronor.





Viktigt att tänka på när du ska välja glid:
Alla glidmedel inte passar till allt. Det finns vatten, silikon och oljebaserade glidmedel (ett exempel på oljebaserat glid är vaselin).
Oljebaserat glid är inget att välja när du ska ha det i samband med latex kondom, eller annan form av latex då oljan löser upp latexen.
Silikonbaserat glid är inget att välja då du ska använda en leksak gjord av silikon, då de skadas av glidmedlet.
Vattenbaserat är det mest "säkra" kortet att välja om du bara vill ha ett hemma. Vattenbaserade glidmedel är billiga och snälla mot kroppen men har en liten tendens att torka ut, glidet kommer tillbaka då lite vatten tillsätts.

Nu är det bara att glida vidare!

Kommentarer
Postat av: AnnisPannis

Ojsan hur ska jag förklara. men gå in på bloggkoll och leta på koden för den ikon du vill ha.

Sen går du in i kodmallen och letar på ett stycke som heter nånting med "side".

hoch lägger in koden där någonstans där det finns utrymme. är du osäker och inte klarar det kan jag hjälpa dig.

2008-11-14 @ 18:18:34
URL: http://akolan90.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0