Viktigast är ändå välbefinnande.


Tänkte skriva ett inlägg om något som är mitt absolut bästa skönhetstips! Nämligen välbefinnande. Småsaker gör stor skillnad.

Då menar jag inte saker som kräver mycket, tex. att ta en ledig slappdag som många kan vara glada att få. Utan småstunder som man kan få in varje dag i ens vardag. Eller kanske att unna sig en massage någon gång ibland. Att gå på massage en gång är facktist inte sååå dyrt och det kan vara värt det.

Men småsaker hemma som man varken behöver mycket pengar eller tid till att unna sig men som många ändå sällan gör tycker jag är jätteviktiga. Tex. att ta ett lungnande bad (ni har ju fått lite tips på olika badoljor tidigare, använd dom tipsen!).

Något jag tycker väldigt mycket om är eld och vatten, det får mig avslappnad. Nu har man ju inte lyxen att man bor vid vattnet men eld finns ju överallt.
Varja kväll innan jag ska sova så släcker jag mina lampor och tänder ett ljus, endast ett, stor ljus. Sen ligger jag en stund, behöver inte vara länge, några minuter kanske och bara slappnar av, rensar hjärnan. Sen somnar jag.

Den korta stunden om dagen är väldigt viktig för mig och alla borde ha någon liknande stund i sin vardag då man bara slappnar av och rensar hjärnan.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag har värsta lyxen! För min mamma är massör så jag får massage när jag vill. Det är jätte härligt

2008-11-08 @ 21:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0