Steg-för-steg # 1


Här kommer nu första steg för steg sminkningen jag lovat. Blir en lätt dagsmake.

Steg 1. Bas:
Börja med att täcka alla prickar och fläckar du vill få bort med en concealer, måla också runt näsvingarna. Concealern ska alltid vara ljusare än din fondation. Concealer appliceras med pensel.
Applicera sedan fondation (fondation ska alltid vara så lik i nyansen som din egen hy, vill du ha en brunare effekt så använd solpuder!). Det kan göras på två sätt: Latexsvamp eller Pensel, jag föredrar svamp. (fuktad svamp om du vill ha lättare lager, torr svamp för tjockare). Använd inte fingrarna!



Efter fondation tar jag ett löspuder för att stabilicera basen och få bort "blankheter". Pudret kan appliceras på två sätt: Borste eller Puff. Borste ger tunnare lager och puff ger tjockare. Jag använder puff. När du använder puff så "dra" inte ut pudret över ansiktet utan dutta/tryck på pudret.




Steg 2. Rouge:
Lägg en rouge i mörk nyans precis under högsta punkten av kindbenet och dra ut mot öronen. Lägg en highlighter (en skugga som är ljusare än din hy) på högsta punkten av kindbenet.




Steg 3. Ögon:
Jag börjar alltid med ögonbrynen. Använd brynskugga och pensel (skugga ser mer naturligt ut än penna). Lägg sedan en highlighter (en skugga som är ljusare än din hy) över hela ögat, från fransarna till brynen, och även hela vägen under ögat. Måla sedan på ett lager mascara och kamma med franskammen.




Steg 4. Läppar:
Som ni ser på bilden här nedan så har jag gjort illa min underläpp, struntar därför att måla munnen. Men till den här lätta looken skulle jag bara välja ett transparant gloss.

Enkelt och klart! (Ja, jag vet att jag ser sliten ut, så är det idag och det får ni leva med!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0