Tips # 2

Ansiktsvatten

Ansiktsvatten används efter rengöring för att stänga igen porerna, perfekt som avslut innan makeup. Ansiktsvatten finns i så gott som alla hudvårds sortiment och finns för alla olika hudtyper. Pris kan variera stort, men går att få billigt runt 50 lappen.
Ansiktsvatten ska aldrig innehålla alkohol då den blir för stark för din hy. Många ansiktsvatten kan vara ganska starka ändå, gör då så att du blandar i mineralvatten (utan kolsyra) så blir vattnet mildare utan att förlora funktion. En bra sak som jag har, som är smidig att ta med sig överallt, är en liten sprayflaska med ansiktsvatten. Då kan man lätt spraya på lite om man börjar känna sig ofräsh.

De ansiktsvattnet jag använder kommer från Nivea Visage´s sortiment, refreshing toner. Det är en rengöring med havextrakt som effektivt avlägsnar orenheter. Den innehåller även en mängd vitaminer som ger extra liv åt hyn. För mig är den lite onödigt stark, så brukar blanda 1/3 mineralvatten, 2/3 refreshing toner.
Skitbra produkt som jag inte vill vara utan!




Kommentarer
Postat av: Emelie

Fin blogg:) Lycka till!:)

2008-10-23 @ 15:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0